Poszukujesz pomocy?

Uwaga

Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności prawnej tytułem niewłaściwego zrozumienia materiałów zamieszczonych na tym portalu. Wszystkie informacje i porady mają charakter edukacyjny, a nie żadną formę leczenia. Artykuły nie mogą zastąpić wizyty u lekarza. Przed przystąpieniem do autoterapii należy skonsultować się ze specjalistą.

niedziela, 25 luty 2018 08:24

Mikroelementy

Napisała

Gdzie znaleźć mikroelementy i jakie potrzebne są do życia?

CYNK
wpływa na gojenie się ran oraz prawidłowy rozwój płodu, dodatkowo posiada właściwości przeciwzapalne. Dzienne zapotrzebowanie 10-19mg. Organizm nie wytwarza ani nie magazynuje cynku, dlatego musi być on stale dostarczany z zewnątrz.

występowanie: pokarmy zawierające znaczne ilości białka. Dużo w wołowinie, wieprzowinie, wątrobie, drobiu (zwłaszcza w ciemnym mięsie), jajach, owocach morza (zwłaszcza ostrygach). Sery, fasola, orzechy, migdały, kiełki pszenicy.

FLUOR
jest obecny we wszystkich tkankach oraganizmu. Wpływa na szybkość działania enzymów. W szkliwie zębów zastepuje wapń tworząc fluorapatyt zabezpieczający zęby przed próchnicą. Dzienne zapotrzebowanie 1-3mg

FOSFOR
niezbędny do prawidłowego funkocjonowania, wzrostu i dzielenia się komórek.Fosfor jest podstawowym składnikiem metabolizmu węglowodanów, tłuszczów i białek. Dzienne zapotrzebowanie 800-1200mg

JOD
wpływa na prawidłową czynność tarczycy. Polecany wszystkim zamieszkującym z dala od morza, a w szczególności kobietom w ciąży. Jest niezbędny do prawidłowego rozwoju płodu. U dorosłych brak jodu powoduje ociężałość umysłową. Dzienne zapotrzebowanie 0,05-0,2mg.

występowanie: ryby morskie, morszczyn pęcherzykowaty, spirulina, rzodkiewka, marchew, pomidory, ziemniaki, kapusta, żółtka z jajek, banany, truskawki, czereśnie, fasola, szpinak, rabarbar. Warzywa i owoce hodowane na glebach w rejonach morskich.

KRZEM
Nazywany jest pierwiastkiem życia. Wpływa na opóźnienie procesów starzenia się organizmu jak również wykazuje właściwości pomocne przy leczeniu zwyrodnienia stawów. Zapobiega osteoporozie. Dzienne zapotrzebowanie wynosi ok. 200mg.

występowanie: skrzyp, poziewnik, rdest ptasi, perz, pokrzywa, podbiał, turzyca piaskowa, łuski ziarna zbóż, skórce owoców, czosnku, szczypiorku, mleczku pszczelim, woda źródlana.

LIT
Wpływa korzystnie na układ krążenia i zapobiega chorobie wieńcowej. Weglan litu jest tzw. stabilizatorem nastroju stosowanym w psychiatrii. Dzienne zapotrzebowanie nie przekracza 0,1mg.

występowanie: wody mineralne (np. Zuber), ziemniaki, pomidory, sól z Wieliczki.

MAGNEZ
bierze udział we wszystkich procesach biochemicznych organizmu. Zapobiega chorobom nowotworowym, stresom, przedwczesnej miażdzycy, zatruciom przemysłowym, decyduje o prawidłowej czynności układu immunologicznego i nerwowo-mięsniowego, zmniejsza objawy astmy, stres i zaburzenia snu oraz wpływa korzystnie na przemianę materii i pracę serca. Dzienne zapotrzebowanie 350-400mg.

występowanie: kakao, czekolada gorzka, otręby, produkty pełnoziarniste, orzechy, migdały, kukurydza, ryż, warzywa strączkowe, ciemnozielone warzywa liściaste i skorupiaki, suszone śliwki, suszone brzoskwinie,

MANGAN
jest elementem strukturalnym układu kostnego i skóry. Mangan to również pierwiastek "drugiej młodości". Jego obecność jest niezbędna do metabolizmu wit. E i B1. Od manganu zalezy aktywnośc płciowa, barwniki włosów oraz zawartośc kolagenu w tkankach. Dzienne zapotrzebowanie 2,5-5,0mg.

MIEDŹ
bierze udział w wytwarzaniu czerwonych krwinek oraz tworzeniu kości i kolagenu. Jest niezbędna w w transporcie i wchłanianiu żelaza. Znacząco pomaga w gojeniu się ran. Dzienne zapotrzebowanie to 2-3mg.

występowanie: orzechy, wątroba wołowa, grzyby, ostrygi, nasiona zbóż, burak, cebula, szpinak, migdały, kalarepa, pomidory, por, wiśnia, jabłko, pomarańcza, pyłek kwiatowy

MOLIBDEN
stymuluje funkocjonowanie enzymów.Uczestniczy w procesach odtruwania organizmu, hamuje rozwój nowotworów.Ma działanie przeciwzapalne, antywirusowe i przeciwtrądzikowe.zaburzenia widzenia, Brak molibdenu powoduje zaburzenia widzenia, ospałośc, wypadanie włosów, wypryski i szybkie męczenie się. Dzienne zapotrzebowanie 0,15-0,50mg

POTAS
konieczny do prawidłowej pracy serca. Odgrywa istotne znaczenie przy produkcji białek i tłuszczów stanowiąc podstawowy składnik komórki. Reguluje gospodarkę elektrolitów w organiźmie oraz przewodzenie impulsów nerwowych, obniza ciśnienie krwi. Dodatkowo pomaga w usuwaniu toksyn z organizmu będących odpadami w procesach matabolizmu. Dzienne zaptrzebowanie 1850-5600mg

występowanie: ziemniaki, banany, pomidory, truskawki, pomarańcze, mięso, drób, mleko, jogurt

SELEN
Wykazuje właściwości odkażające. Wspomaga zwalczanie wirusów. Dodatkowo stosowany przy profilaktyce nowotworowej i choroby wieńcowej. Mobilizuje organizm do produkcji ciał odpornościowych. Spowalnia starzenie się tkanek i utrzymanie ich w młodzieńczej elastyczności. Dzienne zapotrzebowanie 0,02-0,05mg.

występowanie: drożdże, czosnek, owoce morza, sól morska, nerki, wątroba, serce, jajka, otręby pszenne, ziarna kukurydzy, pomidory, grzyby, jabłko, ocet jabłkowy.

SÓD
steruje gospodarką wodną organizmu.Pomaga zachować prawidlową pobudliośc mięśni i nerwów oraz podtrzymuje równowagę kwasowo-zasadową organizmu.Niedobór sodu wywołuje zmęczenie , skórcze mięsni oraz osłabienie zdolności koncentracji.Dzienne zapotrzebowanie 1100-3300mgDuża rozpietośc uzależniona jest od obciążeń fizycznych i stanów chorobowych(np silne pocenie się powoduje utratę sodu z organizmu)

WAPŃ
jest składnikiem elementów strukturalnych kości, zębów i paznokci. Odpowiedzialny jest za prawidłową czynność serca i układu nerwowego. Jest niezbędny w profilaktyce osteoporozy i chorób nowotworowych. Wpływa korzystnie na przemianę materii, działa przecialergicznie, wspomaga leczenie procesów zapalnych, a także obniża ciśnienie krwi. Dzienne zapotrzebowanie 800-1200.

występowanie: nabiał: mleko, jogurty, sery,jaja, śledź, łosoś, sardynki, szprotki, brokuły, migdały

ŻELAZO
jest niezbędne do budowy czerwonych krwinek, bierze udział w transporcie tlenu w procesie oddychania komórkowego. Wpływa na pracę mięśni, poprawę koncentracji i wyglądu skóry oraz powoduje wzrost odporności organizmu na infekcje. Stosowane w leczeniu anemii oraz w zwalczaniu wypadania włosów. Dzienne zapotrzebowanie to ok.10-18mg. Dla lepszego przyswajania podawać z witaminą C.

wystepowanie: pokrzywa, pietruszka, natka, orzechy, produkty zbożowe z żyta i owsa, migdały, owoce strączkowe, wątroba, nerki, śliwki, suszone morele, rodzynki, żółtko, drożdże, kakao.

CHLORKI
obecne w wodach zapobiegaja zachwianiu równowagi kwasowo-zasadowej co wpływa korzystnie na samopoczucie, wydajność pracy i kondycje fizyczną. Dzienne zapotrzebowanie -ok250mg

DWUTLENEK WĘGLA
zawarty w wodzie pobudza wydzielanie soku żołądkowego.Nadmierne spożywanie np. w napojach gazowanych prowadzi do nadkwasoty.

KWAS METABOROWY
zapobiega osteoporozie, ma działanie ściągające i przeciwzapalne.Działa tonizująco na skórę.

KWAS METAKRZEMOWY
jako zwiazek krzemu działa przeciwzapalnie i przeciwtrądzikowo.Poprawia wyglad skóry i zapobiega jej wiotczeniu. Ogranicza wypadanie włosów i przyśpiesza ich wzrost oraz wytrzymałość paznokci.

SIARCZANY
działają korzystnie na przemianę materii, sprawne funkcjonowanie stawów.Stymulują aktywność insuliny oraz obniżają poziom cukru we krwi.

Czytany 499 razy Ostatnio zmieniany poniedziałek, 26 luty 2018 09:06
Magdalena Maria Boroń

mgr Magdalena Maria Boroń pracuje w gabinetach w Lublinie, Warszawie, Sandomierzu, Iłży, jest założycielem sieci gabinetów pod nazwą Studio Medycyny Holistycznej, tel. 535 859 706, studioholistyki@interia.eu.

Mistrz Naturopata (Naturoterapii) - nr dyplomu 10574/2015 (egzamin mistrzowski - państwowy: Izba Rzemieślnicza Mazowsza Kurpi i Podlasia w Warszawie). Dypl. Chiropraktyk - Certyfikat Kompetencji  nr 119 (egzamin Akademia Chiropraktyki w Toruniu). Dypl. Terapeuta z zakresu masażu tkanek głębokich i rozluźnianie mięśniowo-powięziowe, rolfingu oraz S.O.T. (USA). Właściciel i założyciel Ośrodka Doskonalenia Zawodowego "Holistyka" z siedzibą w Lublinie. Prowadzi szkolenia/zajęcia teoretyczne i praktyczne z Naturoterapii (Naturopaty) w Ośrodku Doskonalenia Zawodowego „Holistyka” przygotowujące do egzaminów czeladniczych i mistrzowskich w Izbach Rzemieślniczych. https://www.facebook.com/ODZ.Holistyka/. Absolwentka Akademi Chiropraktyki dr n. med. DC Henryka Dyczka, z/s w Toruniu. Uczestnik szkolenia Amerykańskiej Chiropraktyki SOT oraz Rolfingu u Dr Chiropraktyki Kala Sellersa DC, MH, MT. Należy do stowarzyszenia Chiropraktycy Polscy www.chiropraktycy.pl.

studioholistyki.pl/index.html
Więcej w tej kategorii: Witamina C - suplement dla każdego »

Skomentuj

Upewnij się, że zostały wprowadzone wszystkie wymagane informacje oznaczone gwiazdką (*). Kod HTML jest niedozwolony.