Poszukujesz pomocy?

Uwaga

Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności prawnej tytułem niewłaściwego zrozumienia materiałów zamieszczonych na tym portalu. Wszystkie informacje i porady mają charakter edukacyjny, a nie żadną formę leczenia. Artykuły nie mogą zastąpić wizyty u lekarza. Przed przystąpieniem do autoterapii należy skonsultować się ze specjalistą.

sobota, 13 styczeń 2018 07:50

Choroba Alzheimera i Parkinsona - profilaktyka i wspomaganie leczenia

Napisała

To dwie poważne jednostki chorobowe budzące strach i przerażenie, głównie przed brakiem samodzielności oraz dożywotnim pobytem w zakładzie zamkniętym.

Zabiegani i skupieni na codziennych sprawach, nie zastanawiamy się nad tym czy kiedyś zachorujemy. Nie myślimy o profilaktyce, która jest niezbędna do tego żeby długo cieszyć się sprawnym i jasnym umysłem.

Choroba Alzheimera jest schorzeniem centralnego układu nerwowego o charakterze zwyrodnieniowym. Pojawiają się zaniki pamięci i samokontroli, które są procesem nieodwracalnym. Następnie chorzy doświadczają zaburzeń w czasie i przestrzeni, ich osobowość drastycznie się zmienia, doprowadzając do fizycznego i psychicznego kalectwa. Równolegle z leczeniem farmakologicznym można zastosować mieszankę ziołową:

  1. Ziele miodunki plamistej, 50g
  2. Korzeń lukrecji, 50g
  3. Kora wierzby, 50g
  4. Kwiat wiązówki, 50g
  5. Szyszka chmielu, 50g
  6. Ziele bratka, 50g
  7. Ziele tysiącznika, 20g

Zioła dobrze wymieszać, stosować 2-3 szklanki dziennie, zagotowując 1 łyżkę ziół na 1 szklankę wody. Parzyć 15 minut.

Choroba Parkinsona to proces zwyrodnieniowy zachodzący w istocie czarnej mózgu. Dochodzi w niej do obniżenia dopaminy, skutkiem czego istota czarna traci regulujący wpływ na czynności ruchowe. Choroba należy do nieuleczalnych, jednak możemy spowolnić jej rozwój. Z czasem pojawia się drżenie dłoni i głowy, które powoli rozprzestrzenia się na inne partie ciała. Następnie dochodzi do spowolnienia ruchów, zmniejszenia sprawności oraz zaburzeń mowy. Leczenie lekami syntetycznymi można uzupełnić mieszanką ziołową:

  1. Owoc bzu czarnego, 50g
  2. Ziele serdecznika, 50g
  3. Ziele dziurawca, 50g
  4. Liść melisy, 50g
  5. Korzeń waleriany, 50g
  6. Szyszka chmielu, 20g
  7. Kwiat arniki, 10g

Zioła dokładnie wymieszać. 1  kopiastą łyżkę mieszanki zalać 1 szklanką wrzątku, parzyć 20 minut. Pić 3 razy dziennie po 2 łyżki naparu na 1/3 szklanki wody między posiłkami.

Z wiekiem stopniowo pogarsza się zarówno nasza pamięć, jak i funkcje poznawcze. Jeśli chcemy spowolnić ten proces powinniśmy zwrócić uwagę na kilka spraw:

  • pamiętajmy o aktywności fizycznej, dostosowanej do wieku i stanu zdrowia
  • spożywajmy żywność ekologiczną (pestycydy są toksyczne dla neuronów)
  • rozwijajmy się intelektualnie (czytajmy, malujmy, rozwiązujmy krzyżówki, medytujmy - stymulujmy obie półkule mózgowe)
  • uczestniczmy w życiu społecznym
  • dbajmy o długi i dobry sen
  • utrzymujmy jamę ustną w idealnej czystości (u chorych na Alzheimera stwierdzono wysoką ilość bakterii odpowiedzialnych za przewlekłe choroby dziąseł)
  • zamieńmy plomby na ceramiczne (u osób dotkniętych demencją zauważono wysokie wartości rtęci)
  • nawadniajmy się wodą dobrej jakości (nawodniony dobrze mózg pracuje szybciej)
  • dostarczajmy organizmowi witamin (zwłaszcza D, E), mikroelementów
  • codziennie spożywajmy jakieś zdrowe tłuszcze: olej kokosowy (zawiera trójglicerydy średniołańcuchowe, które działają neuroprotekcyjnie i przeciwdziałają chorobie Alzheimera), oliwa z oliwek (omega-9, neuroprotekcyjnie), olej rzepakowy (omega-3, przeciwzapalnie)
  • sprawdźmy poziom homocysteiny we krwi, jej wysoki poziom sprzyja tym chorobom, a podwyższa ją spożywanie mięsa
  • unikajmy aluminium (jest toksyczne dla układu nerwowego)
  • uważajmy na leki, zwłaszcza antyhistaminowe, nasenne i anksjolityczne
  • świadomie planujmy posiłki, duże ilości węglowodanów zwiększają ryzyko choroby, a dobre tłuszcze zmniejszają
  • unikajmy, w miarę możliwości, fal elektromagnetycznych (wifi, płyt indukcyjnych, mikrofalówek, telefonów komórkowych)
  • stosujmy zioła korzystne dla mózgu, na przykład:
  1. Rozmaryn - podziała antyoksydacyjnie, przeciwzapalnie i neuroprotekcyjnie, pijemy napar 1-2 razy dziennie.
  2. Bakopa drobnolistna - bakozydy zwiększają szybkość impulsów nerwowych, poprawiają pamięć długoterminową i zdolności poznawcze, działają antyoksydacyjnie, neuroprotekcyjnie, zmniejszają uszkodzenia w chorobie Alzheimera, dawka dzienna wynosi od 200 do 300mg ekstraktu, nie stosować przy rozedmie płuc i niedrożności dróg moczowych.
  3. Różeniec górski, pobudza funkcje poznawcze, działa przeciwzapalnie, antyoksydacyjnie, stosujemy 1 tabletkę rano i 1 w południe, nigdy wieczorem, nie zażywać przy chorobie afektywnej dwubiegunowej.
Czytany 685 razy Ostatnio zmieniany środa, 17 styczeń 2018 20:51
Agnieszka Leszczyńska

Z zamiłowania i wykształcenia zielarka, naturopata i coach zdrowia;-)
 
 
 

Artykuły powiązane

Skomentuj

Upewnij się, że zostały wprowadzone wszystkie wymagane informacje oznaczone gwiazdką (*). Kod HTML jest niedozwolony.