Poszukujesz pomocy?

Uwaga

Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności prawnej tytułem niewłaściwego zrozumienia materiałów zamieszczonych na tym portalu. Wszystkie informacje i porady mają charakter edukacyjny, a nie żadną formę leczenia. Artykuły nie mogą zastąpić wizyty u lekarza. Przed przystąpieniem do autoterapii należy skonsultować się ze specjalistą.

poniedziałek, 23 kwiecień 2018 08:41

Jak zarządzać swoją energią?

Napisała

Właściwy poziom energii jest sprawą kluczową w każdej dziedzinie życia. Nie ma mowy o efektywności, planowaniu, rozwoju osobistym czy motywacji do działania, jeśli jej poziom jest zbyt niski.

Życiowa energia związana jest z czterema obszarami: ciałem, umysłem, emocjami i duchem.

Zadbanie o energię na poziomie ciała wiąże się z oczywistymi wskazówkami, jak zdrowe, naturalne odżywianie, aktywność fizyczna, przerwy na odpoczynek czy dobry sen. Ważne jest również podążanie za swoją codzienną aktywnością, która jest cykliczna. Samoobserwacja pozwala na określenie godzin, w których jesteśmy najbardziej efektywni. To właśnie w tym czasie powinniśmy realizować najważniejsze zaplanowane cele. Wykonanie zadania w fazie energetycznego wyżu pójdzie szybko i sprawnie. Należy pamiętać o przerwach, przynajmniej 15 minutowych, które najlepiej planować co 1,5-2h, ponieważ ignorowanie tego zalecenia spowoduje rozładowanie baterii i utratę skuteczności działania. W porze obiadowej dobrze jest przeznaczyć 45 minut na pożywny, lekkostrawny posiłek. Zarówno głód, jak i przejedzenie obniży zapał do pracy. Nie wolno zaniedbywać prawidłowego nawodnienia organizmu. Chodzi tutaj nie tylko o ilość płynów, ale przede wszystkim o jakość. Energię podniosą nam soki owocowe, warzywne, a nie czarna, gazowana trucizna.

Wiosną, sama natura przychodzi nam z pomocą i oferuje wiele energetycznych rozwiązań, między innymi: wzmacniający sok z brzozy, odtruwający, witaminizujący i mineralizujący sok z pokrzywy, regenerujący sok mniszka czy oczyszczający i dodający sił napar z fiołka polnego.

Niespokojny umysł, negatywny wewnętrzny monolog, natłok myśli, odrywanie się od pracy na każdy sygnał smsa i tym podobnych, wielozadaniowość - powodują znaczny spadek energii. W zarządzaniu energią podczas pracy umysłowej pomoże dokładne planowanie i uporządkowanie. W tym celu trzeba wyznaczyć sobie określony czas na realizację zadania i skupić się w 100% wyłącznie na tej jednej czynności, bez przerywania. W mentalnych zadaniach świetnie sprawdzi się również na przykład bacopa drobnolistna, wspomagająca koncentrację i pamięć.

Kolejnym złodziejem życiowej energii są niekontrolowane emocje. Zdenerwowanie, irytacja, złość, agresja, strach, kłótnie – pobierają ogromne jej ilości, których nie da się potem nadrobić w 5 minut. Najrozsądniej jest nauczyć się rozpoznawać swoje reakcje emocjonalne i zapobiegać szkodliwym wybuchom. Samopoznanie pozwala na wychwycenie tego krótkiego momentu, w którym decydujemy się na określoną reakcję. Świetnie sprawdzą się w takich sytuacjach techniki oddechowe, posiadające natychmiastowe działanie. Dodatkowo, wyciszy nas herbatka melisowa lub lawendowa. Tak przygotowani, jesteśmy w stanie rozsądnie zarządzać swoimi emocjami.

Ostatnim elementem jest poziom ducha. Chodzi tutaj o poczucie pasji, aktywnej postawy, odkrycie swojego potencjału, zdolności i predyspozycji. Każdy z nas powinien wiedzieć, co jest dla niego naprawdę ważne i co kocha robić. Wtedy motywacja i energia pojawiają się natychmiast, a słowa Konfucjusza : "Znajdź pracę, którą lubisz, a już nigdy nie będziesz musiał pracować" - zostaną potwierdzone.

Czytany 395 razy Ostatnio zmieniany poniedziałek, 23 kwiecień 2018 08:43
Agnieszka Leszczyńska

Z zamiłowania i wykształcenia zielarka, naturopata i coach zdrowia;-)
 
 
 

Więcej w tej kategorii: « Największy głód Zło »

Skomentuj

Upewnij się, że zostały wprowadzone wszystkie wymagane informacje oznaczone gwiazdką (*). Kod HTML jest niedozwolony.